Čiapky

Jarná dvojfarebná čiapka

Materiál:

Vlna Red heart baby (2 odtiene), háčik 4,0 mm, nožnice

Veľkosť 0-2 mesiace (36 cm):

Na začiatku každého radu si uháčkujeme vždy 1 retiazkové oko a na konci radov spájame vždy do 1. stĺpiku pevným okom (v radoch s krátkymi stĺpikmi je to 1. krátky stĺpik a v radoch s polodlhými stĺpikmi je to 1. PDS.)

Po každom rade meníme farbu- každý nový rad háčkujeme novou farbou. Vlnu neodstrihávame ale si ju necháme naboku, aby sme ju mohli v ďalšom rade nahodiť.

Začneme magickým kruhom.

  1. RAD: 10 KS do kruhu, zatiahneme kruh. Spojíme PO.
  2. RAD: 1 PDS do 1. očka, 1 RO, (1 PDS do nasledujúceho očka, 1 RO) opakujeme na koniec radu.
  3. RAD: 1 KS do 1. očka, 1 KS do medzery, (1 KS do PDS, 1 KS do medzery) opakujeme na koniec radu. (20 očiek)
  4. RAD: 1 PDS do 1. očka, 1 RO, (1 PDS do nasledujúceho očka, 1 RO) opakujeme na koniec radu.
  5. RAD: 1 KS do 1. očka, 1 KS do medzery, (1 KS do PDS, 1 KS do medzery) opakujeme na koniec radu. (40 očiek)
  6. RAD: 1 PDS do 1. očka, 1 RO, (1 očko preskočíme, 1 PDS do nasledujúceho očka, 1 RO) opakujeme na koniec radu.
  7. RAD: 2 KS do 1. očka, 1 KS do medzery, (2 KS do PDS, 1 KS do medzery) opakujeme na koniec radu. (60 očiek)
  8. RAD: 1 PDS do 1. očka, 1 RO, (1 očko preskočíme, 1 PDS do nasledujúceho očka, 1 RO) opakujeme na koniec radu.
  9. RAD: 1 KS do 1. očka, 1 KS do medzery, (1 KS do PDS, 1 KS do medzery) opakujeme na koniec radu. (60 očiek)

Rady 8 a 9 budeme opakovať až kým čiapka nedosiahne výšku 13 cm.

Potom si uháčkujeme posledný rad: 1 KS do všetkých očiek dookola. (60) Tieto krátke stĺpiky zaťahujeme aby sa okraj čiapky spevnil.

Odstrihneme vlnu a koniec zauzlíme vo vnútornej strane čiapky. Hotovo!

Veľkosť 3-6 mesiacov (40 cm)

Na začiatku každého radu si uháčkujeme vždy 1 retiazkové oko a na konci radov spájame vždy do 1. stĺpiku pevným okom (v radoch s krátkymi stĺpikmi je to 1. krátky stĺpik a v radoch s polodlhými stĺpikmi je to 1. PDS.)

Po každom rade meníme farbu- každý nový rad háčkujeme novou farbou. Vlnu neodstrihávame ale si ju necháme naboku, aby sme ju mohli v ďalšom rade nahodiť.

Začneme magickým kruhom.

  1. RAD: 10 KS do kruhu, zatiahneme kruh. Spojíme PO.
  2. RAD: 1 PDS do 1. očka, 1 RO, (1 PDS do nasledujúceho očka, 1 RO) opakujeme na koniec radu.
  3. RAD: 1 KS do 1. očka, 1 KS do medzery, (1 KS do PDS, 1 KS do medzery) opakujeme na koniec radu. (20 očiek)
  4. RAD: 1 PDS do 1. očka, 1 RO, (1 PDS do nasledujúceho očka, 1 RO) opakujeme na koniec radu.
  5. RAD: 1 KS do 1. očka, 1 KS do medzery, (1 KS do PDS, 1 KS do medzery) opakujeme na koniec radu. (40 očiek)
  6. RAD: 1 PDS do 1. očka, 1 RO, (1 očko preskočíme, 1 PDS do nasledujúceho očka, 1 RO) opakujeme na koniec radu.
  7. RAD: 2 KS do 1. očka, 1 KS do medzery, (2 KS do PDS, 1 KS do medzery) opakujeme na koniec radu. (60 očiek)
  8. RAD: 1 PDS do 1. očka, 1 RO, (1 očko preskočíme, 1 PDS do nasledujúceho očka, 1 RO) opakujeme na koniec radu.
  9. RAD: 2 KS do 1. očka, 1 KS do medzery, 1 KS do PDS, 1 KS do medzery, 1 KS do PDS, 1 KS do medzery, (2 KS do PDS, 1 KS do medzery,
    1 KS do PDS, 1 KS do medzery, 1 KS do PDS, 1 KS do medzery ) opakujeme na koniec radu. (70 očiek)
  10. RAD: 1 PDS do 1. očka, (1 RO, 1 očko preskočíme, 1 PDS do nasledujúceho očka) opakujeme až na koniec radu.
  11. RAD: 1 KS do 1. očka, 1 KS do medzery, (1 KS do PDS, 1 KS do medzery) opakujeme na koniec radu. (70 očiek)

Opakujeme rady 10 a 11 až kým čiapka nedosiahne výšku 14 cm.

Potom si uháčkujeme posledný rad: 1 KS do všetkých očiek dookola. (70) Tieto krátke stĺpiky zaťahujeme aby sa okraj čiapky spevnil.

Odstrihneme vlnu a koniec zauzlíme vo vnútornej strane čiapky. Hotovo!

Veľkosť 9-18 mesiacov (46-48 cm)

Na začiatku každého radu si uháčkujeme vždy 1 retiazkové oko a na konci radov spájame vždy do 1. stĺpiku pevným okom (v radoch s krátkymi stĺpikmi je to 1. krátky stĺpik a v radoch s polodlhými stĺpikmi je to 1. PDS.)

Po každom rade meníme farbu- každý nový rad háčkujeme novou farbou. Vlnu neodstrihávame ale si ju necháme naboku, aby sme ju mohli v ďalšom rade nahodiť.

Začneme magickým kruhom.

  1. RAD: 10 KS do kruhu, zatiahneme kruh. Spojíme PO.
  2. RAD: 1 PDS do 1. očka, 1 RO, (1 PDS do nasledujúceho očka, 1 RO) opakujeme na koniec radu.
  3. RAD: 1 KS do 1. očka, 1 KS do medzery, (1 KS do PDS, 1 KS do medzery) opakujeme na koniec radu. (20 očiek)
  4. RAD: 1 PDS do 1. očka, 1 RO, (1 PDS do nasledujúceho očka, 1 RO) opakujeme na koniec radu.
  5. RAD: 1 KS do 1. očka, 1 KS do medzery, (1 KS do PDS, 1 KS do medzery) opakujeme na koniec radu. (40 očiek)
  6. RAD: 1 PDS do 1. očka, 1 RO, (1 očko preskočíme, 1 PDS do nasledujúceho očka, 1 RO) opakujeme na koniec radu.
  7. RAD: 2 KS do 1. očka, 1 KS do medzery, (2 KS do PDS, 1 KS do medzery) opakujeme na koniec radu. (60 očiek)
  8. RAD: 1 PDS do 1. očka, 1 RO, (1 očko preskočíme, 1 PDS do nasledujúceho očka, 1 RO) opakujeme na koniec radu.
  9. RAD: 2 KS do 1. očka, 1 KS do medzery, 1 KS do PDS, 1 KS do medzery, 1 KS do PDS, 1 KS do medzery, (2 KS do PDS, 1 KS do medzery,
    1 KS do PDS, 1 KS do medzery, 1 KS do PDS, 1 KS do medzery ) opakujeme na koniec radu. (70 očiek)
  10. RAD: 1 PDS do 1. očka, 1 RO, (1 očko preskočíme, 1 PDS do nasledujúceho očka, 1 RO) opakujeme na koniec radu.
  11. RAD: (2 KS do 1. PDS, 1 KS do medzery, 1 KS do PDS, 1 KS do medzery, 1 KS do PDS, 1 KS do medzery, 1 KS do PDS, 2 KS do medzery, 1 KS do PDS, 1 KS do medzery, 1 KS do PDS, 1 KS do medzery, 1 KS do PDS, 1 KS do medzery ) opakujeme na koniec radu. (70 očiek)
  12. RAD: 1 PDS do 1. očka, (1 RO, 1 očko preskočíme, 1 PDS do nasledujúceho očka) opakujeme až na koniec radu.
  13. RAD: 1 KS do 1. očka, 1 KS do medzery, (1 KS do PDS, 1 KS do medzery) opakujeme na koniec radu. (80 očiek)

Opakujeme rady 12 a 13 až kým čiapka nedosiahne výšku 18 cm.

Potom si uháčkujeme posledný rad: 1 KS do všetkých očiek dookola. (80) Tieto krátke stĺpiky zaťahujeme aby sa okraj čiapky spevnil.

Odstrihneme vlnu a koniec zauzlíme vo vnútornej strane čiapky. Hotovo!

Videonávod:

Tento web k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštevnosti používa súbory cookie. Používaním tohto webu s ním súhlasíte. viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť