Nohavice

Háčkované detské nohavice

Materiál:

Vlna Red Heart Baby- 1 klbko svetlomodrej a 1 klbko hnedej vlny
Háčik 4,5 a 4,0 mm
Nožnice
Ihla na vlnu

Veľkosť 56

Postup:

Začneme retiazou z 57 očiek. Spojíme retiazku do kruhu tým, že uháčkujeme 1 pevné oko do 1. očka. Dávame pozor aby sa retiazka nepokrútila.

RAD 1: 1 RO, 1 KS do všetkých očiek. Na konci spojíme do 1. KS pevným okom. (57 KS)

RAD 2: 2 RO, 1 DS do 1. očka, 1 DS do nasledujúceho očka, potom uháčkujeme 1 RO a 1 očko preskočíme, do ďalšieho očka uháčkujeme 1 DS. Potom znovu 1 DS do nasl. očka, 1 RO, 1 očko preskočíme a celý postup opakujeme až na koniec radu. Vytvoríme dierkovaný vzor, do ktorého budeme na konci vťahovať šnúrku na zaviazanie nohavíc. Na konci spojíme do 1. DS pevným okom.

RAD 3: 2 RO, 1 DS do prvých 2 očiek, a potom 1 DS do medzery. Opakujeme tento postup (1 DS do 2 očiek, 1 DS do medzery) až na koniec radu. Na konci spojíme do 1. DS pevným okom. (57 DS)

RAD 4: 1 RO, 1 KS do všetkých očiek. Na konci spojíme do 1. KS pevným okom. ( 57 KS)

Zmeníme farbu, a pôvodnú farbu neodstrihneme, dáme ju dozadu aby sme s ňou mohli v ďalšom rade pracovať.

RAD 5: 2 RO, 2 DS do 1. očka, 1 DS do 18 očiek, potom celý tento postup zopakujeme ešte 2x. Na konci radu spojíme do 1. DS pevným okom. (60 DS) Zmeníme farbu.

RAD 6: 2 RO, 2 DS do 1. očka, 1 DS do 9 očiek. Tento postup zopakujeme ešte 5x. Na konci radu spojíme do 1. KS pevným okom. (66 DS) Zmeníme farbu.

RAD 7-14: 2 RO, 1 DS do všetkých očiek. Na konci spojíme do 1. DS pevným okom. ( 66 DS) Po každom rade zmeníme farbu.

RAD 15: 2 RO, 1 DS do 11 očiek, 2 DS do 2 očiek, 1 DS do 31 očiek, 2 DS do 2 očiek, 1 DS do 20 očiek. Na konci spojíme do 1. DS pevným okom. (70 DS)

RAD 16: 2 RO, 1 DS do 11 očiek, 1 DS, 2 DS do 2 očiek, 1 DS, pokračujeme 1 DS do 31 očiek, potom znovu 1 DS, 2 DS do 2, 1 DS a 1 DS do 20 očiek. Na konci spojíme do 1. DS pevným okom a očko uvoľníme aby sa nevypáralo (natiahneme ho), pretože teraz budeme pracovať v strednej časti zháčkovaním očiek pevnými okami. Budeme potrebovať druhé odstrihnuté klbko svetlomodrej vlny.

Zháčkovanie štyroch stredných očiek z pridávania.

Otočíme si prácu naruby a spojíme pridávanie očiek na zadnej a prednej strane.
Do prvého očka z prvej dvojice vpichneme háčik (pracujeme cez oba diely -predný aj zadný súčasne) a uháčkujeme 1 RO, potom pokračujeme do nasl. očka (oboch dielov) a uháčkujeme 1 PO, takto pokračujeme ešte do 2 očiek. Spojili sme teda 4 očká v strede nohavíc, ktoré budú oddeľovať nožičky. Vlnu odstrihneme a zauzlíme aby sa nevytiahla.

Teraz budeme pokračovať vytvorením prvej nožičky, opäť si nahodíme očko, ktoré sme si uvoľnili, zmeníme farbu.

Ľavá nožička:

Na konci radov vždy spojíme do 1. DS (alebo KS) pevným okom.

RAD 1: 2 RO, 1 DS do 11 očiek, potom v rozkroku (zháčkujeme 2 očká do 1 DS) celkovo 2x a pokračujeme 1 DS do 20 očiek.

RAD 2: 2 RO, 1 DS do 11 očiek, potom zháčkujeme 2 očká do 1 DS a pokračujeme 1 DS do 20 očiek.

RAD 3-4: 2 RO, 1 DS do všetkých očiek.

RAD 5-8: 2 RO, 1 DS do 12 očiek, potom zháčkujeme 2 očká do 1 DS, a pokračujeme 1 DS až na koniec radu.

RAD 9: 2 RO, 1 DS do 13, zháčkujeme 2 očká do 1 DS, 1 DS až na koniec radu.

Spodný lem (háčkujeme už len svetlomodrou farbou):

RAD 10: 1 RO, zháčkujeme 2 očká do 1 KS, potom 1 KS do 10 očiek, znovu zháčkujeme 2 očká do 1 KS, potom 1 KS do 11 očiek a na konci ešte zháčkujeme posledné 2 očká do 1 KS. Spojíme.

RAD 11: 2 RO, 1 DS do všetkých očiek dookola.

RAD 12: 2 RO, 1 DS do prvých 2 očiek, 1 RO, 1 očko preskočíme a znovu 1 DS do 2 očiek. Opakujeme tento postup a vytvoríme dierkovaný vzor.

RAD 13: posledný rad háčkujeme pevnejšie, poprípade použijeme háčik 4,0 mm. Uháčkujeme 1 RO, 1 KS do 2 očiek, 1 KS do medzery. Opakujeme tento postup až na koniec radu. Odstrihneme a ukončíme.

Pravá nožička:

Začneme na zadnej strane, odpočítame si 18te očko od rozkroku a do tohto očka nahodíme vlnu.

RAD 1: Uháčkujeme 2 RO, a 1 DS do 1. očka, pokračujeme 1 DS do 15 očiek, potom (zháčkujeme 2 očká do 1 DS)2x a pokračujeme 1 DS do 15 očiek. Spojíme.

RAD 2: Uháčkujeme 2 RO, 1 DS do prvých 16 očiek, potom zháčkujeme 2 očká do 1 DS a pokračujeme 1 DS do 15. Spojíme.

RAD 3-4: 2 RO, 1 DS do všetkých očiek. Spojíme.

RAD 5: 2 RO, 1 DS do 16 očiek, zháčkujeme 2 očká do 1 DS, 1 DS do 14 očiek. Spojíme.

RAD 6: 2 RO, 1 DS do 16 očiek, zháčkujeme 2 očká do 1 DS, 1 DS do 13 očiek. Spojíme.

RAD 7: 2 RO, 1 DS do 17 očiek, zháčkujeme 2 očká do 1 DS, 1 DS do 11 očiek. Spojíme.

RAD 8: 2 RO, 1 DS do 16 očiek, zháčkujeme 2 očká do 1 DS, 1 DS do 11 očiek. Spojíme.

RAD 9: 2 RO, 1 DS do 17 očiek, zháčkujeme 2 očká do 1 DS, 1 DS do 9 očiek. Spojíme.

Spodný lem (svetlomodrou farbou)

RAD 10: 1 KS do 2, zháčkujeme 2 očká do 1 KS, potom 1 KS do 13 očiek, znovu zháčkujeme 2 očká do 1 KS, 1 KS do 6 očiek, a posledné 2 očká do 1 KS. Spojíme.

RAD 11: 2 RO, 1 DS do všetkých očiek dookola. Spojíme.

RAD 12: 2 RO, 1 DS do prvých 2 očiek, 1 RO, 1 očko preskočíme a znovu 1 DS do 2 očiek. Opakujeme tento postup až na koniec a vytvoríme dierkovaný vzor. Spojíme.

RAD 13: posledný rad háčkujeme pevnejšie, poprípade použijeme háčik 4,0 mm. Uháčkujeme 1 RO, 1 KS do 2 očiek, 1 KS do medzery. Opakujeme tento postup až na koniec radu. Odstrihneme a ukončíme.

ŠNÚRKA:

Použijeme háčik 4,0 mm

Uháčkujeme retiazku zo 105 očiek. Potom uháčkujeme 1 DS do tretieho očka od háčika a pokračujeme 1 DS do všetkých očiek retiazky. Na konci odstrihneme vlnu a konce zviažeme a schováme. Hotovú šnúrku vtiahneme do nohavíc a práca je hotová 🙂

Videonávod:



Tento web k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštevnosti používa súbory cookie. Používaním tohto webu s ním súhlasíte. viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť