Vianoce

Vianočný veniec s Rudolfom

Materiál:

Veniec s priemerom 27 cm
100 % bavlna Camila Natural
Háčik 2,5 mm

Rudolf: vlna ELian Nicky, Red heart baby, háčik 2,5 mm
ihla na vlnu, nožnice, materiál na výplň vankúšov
korálky, značka na označenie začiatku radov

Veľkosť:

Výška venca: 27 cm
Vnútorný priemer venca: 15 cm

VENIEC:

Začneme retiazkou zo 40 očiek

RAD 1: 1 PDS do 2. očka od háčika, 1 PDS do všetkých očiek. (39 PDS)

RAD 2: 1 RO, otočíme prácu. 1 PDS do všetkých očiek. (39 PDS)

Opakujeme druhý rad až kým práca nebude dostatočne dlhá aby obišla celý obvod venca.

(Môj pás mal dĺžku 76 cm, obvod venca bol 84 cm) Rátame s tým, že pás sa natiahne.

Po ukončení si pás prišijeme po celom obvode a nakoniec zašijeme aj oba konce aby sa otvor uzavrel.

Upravíme si vzniknuté vlnovky natiahnutím do zadnej časti a neskôr po ozdobení (prišití soba) si uháčkujeme retiazku na zavesenie.

RUDOLF:

v celej práci si budeme označovať 1. KS v rade aby sme vedeli kde nám začína nový rad. Nebudeme teda spájať pevnými okami, ale pokračovať rovno ďalším radom do 1. KS.

TELO:

Začneme magickým kruhom, uháčkujeme 1 RO

RAD 1: 8 KS do kruhu, zatiahneme kruh

RAD 2: 2 KS do všetkých očiek (16)

RAD 3: (2 KS, 1 KS)8x (24)

RAD 4: (2 KS, 1 KS do 2 očiek) 8x (32)

RAD 5: (2 KS, 1 KS do 3 očiek) 8x (40)

RAD 6-13: 1 KS do všetkých očiek. (40)

RAD 14: (zháčkujeme 2 KS do 1 KS, 1 KS do 3 očiek) 8x (32)

RAD 15: 1 KS do všetkých očiek (32)

RAD 16: (zháčkujeme 2 KS do 1 KS, 1 KS do 2 očiek) 8x (24)

RAD 17: 1 KS do všetkých očiek (24)

RAD 18: (zháčkujeme 2 KS do 1 KS, 1 KS do nasledujúceho očka) 8x (16)

RAD 19-20: 1 KS do všetkých očiek. (16)

Vyplníme si celú prácu materiálom (môžme to robiť aj priebežne..)

RAD 21: (zháčkujeme 2 KS do 1 KS)8x (8)

Zháčkujeme nasledujúce 2 očká do 1 KS, spojíme do nasledujúceho očka pevným okom a ukončíme.

HLAVA:

RAD 1-8 : háčkujeme rovnako ako telo sobíka

RAD 9: (zháčkujeme 2 KS do 1 KS, 1 KS do 3 očiek) 8x (32)

RAD 10: 1 KS do všetkých očiek (32)

RAD 11: (zháčkujeme 2 KS do 1 KS, 1 KS do 2 očiek) 8x (24)

RAD 12- 15: 1 KS do všetkých očiek (24)

RAD 16: (zháčkujeme 2 KS do 1 KS, 1 KS do nasledujúceho očka) 8x (16)

RAD 17-18: 1 KS do všetkých očiek. (16)

RAD 19: (Zháčkujeme 2 očká do 1 KS) 8x (8)

RAD 20: ešte 3x zháčkujeme 2 očká do 1 KS a potom uháčkujeme 1 PO do nasl. očka. Odstrihneme a ukončíme.

Hlavu prišijeme na telo tak že zadná užšia časť bude trochu v zadnej časti prevísať.

NOS:

Začneme magickým kruhom, uháčkujeme 1 RO.

RAD 1: 5 KS do kruhu. Zatiahneme kruh.

RAD 2: 2 KS do všetkých očiek. (10)

RAD 3-4: 1 KS do všetkých očiek. (10)

RAD 5: zháčkujeme 2 očká do 1 KS. (5) Noštek vyplníme kúskom materiálu.

Zháčkujeme ešte nasl. 2 očká do 1 KS a spojíme do nasl. očka pevným okom.

Odstrihneme a ukončíme.

Nos prišijeme na vrch hlavičky v prednej časti.

Potom prišijeme oči (môžte použiť korálky, alebo si oči vyšite čiernou vlnou)

PAROHY:

Začneme magickým kruhom, uháčkujeme 1 RO.

RAD 1: 8 KS do kruhu. Zatiahneme kruh.

RAD 2-10: 1 KS do všetkých očiek. (8)

RAD 11: (2 KS do nasl. očka, 1 KS do 3 očiek)2x (10)

RAD 12: preskočíme nasl. 5 očiek, a do 6.teho uháčkujeme 1 KS, pokračujeme 1 KS do 4 očiek a budeme háčkovať v tejto polovici parohov ešte 4 rady : 1 KS do 5 očiek.

Potom ukončíme a budeme pokračovať v druhej polovici. Nahodíme vlnu a uháčkujeme 1 KS do 5 očiek. Celkovo si uháčkujeme 8 radov. Ukončíme.

Rovnakým spôsobom si uháčkujeme aj druhé parôžky a nakoniec ich prišijeme do zadnej časti hlavy.

UŠI:

Uháčkujeme 5 RO, (začiatočný koniec vlny si neodstrihneme!)

RAD 1: uháčkujeme 1 KS, 1 PDS do 2 očiek, 5 PDS do posledného očka, potom 1 PDS do 2 očiek a 1 KS do posledného očka. 1 RO, otočíme.

RAD 2: 1 KS do všetkých očiek. Odstrihneme, ukončíme.

Začiatočný koniec vlny si vtiahneme do rohového očka, aby bol v rovnakej úrovni ako druhý koniec vlny. Oba konce vĺn spolu zaviažeme a uško sa nám pekne vytvaruje.

Uši si prišijeme ku hlave.

RUKY:

Začneme rukavicou, takže si zoberieme červenú vlnu.

Do magického kruhu si uháčkujeme 6 KS. Zatiahneme kruh.

RAD 2: 2 KS do všetkých očiek. (12)

RAD 3: 1 KS do všetkých očiek (12) Vyplníme.

RAD 4: (zháčkujeme 2 očká do 1 KS)6x. (6)

RAD 5: 1 KS do všetkých očiek. (6) Očko si uvoľníme aby sa nestratilo, (budeme s ním potom ďalej háčkovať) a zoberieme si hnedú vlnu.

Nahodíme si hnedú vlnu do nasledujúceho očka (ale len do zadného očka!)

Budeme háčkovať 1 KS do zadných očiek, do nasledujúcich 6 očiek. Uvoľníme si očko (budeme s ním potom ešte ďalej pracovať) a teraz budeme pokračovať červenou vlnou.

Budeme háčkovať do tých istých krátkych stĺpikov ako hnedou vlnou- ale len do predných očiek. Uháčkujeme(2 KS do 1. očka, a 1 KS do nasl. očka) 3x Potom spojíme do nasl. očka pevným okom, a odstrihneme. Koniec vlny zauzlíme a schováme.

Budeme pokračovať hnedou farbou, budeme háčkovať 1 KS do 6 očiek dookola až kým ruka nedosiahne výšku 7 cm (aj s rukavicou). Potom uháčkujeme 1 PO do nasl. očka a ukončíme.

Druhú ruku uháčkujeme rovnakým spôsobom a potom si ich prišijeme ku telu.

NOHY:

Začneme topánkou, takže si zoberieme červenú farbu.

Do magického kruhu uháčkujeme 8 KS a zatiahneme kruh.

RAD 2: 2 KS do všetkých očiek. (16)

RAD 3-4: 1 KS do všetkých očiek (16)

RAD 5: (zháčkujeme 2 očká do 1 KS ) 8x (8) Vyplníme.

RAD 6: 1 KS do všetkých očiek (8)

RAD 7: 1 KS do všetkých očiek. (8) Očko si uvoľníme aby sa nestratilo, (budeme s ním potom ďalej háčkovať) a zoberieme si hnedú vlnu.

Nahodíme si hnedú vlnu do nasledujúceho očka (ale len do zadného očka!)

Budeme háčkovať 1 KS do zadných očiek, do nasledujúcich 8 očiek. Uvoľníme si očko (budeme s ním potom ešte ďalej pracovať) a teraz budeme pokračovať červenou vlnou.

Budeme háčkovať do tých istých krátkych stĺpikov ako hnedou vlnou- ale len do predných očiek. Uháčkujeme(2 KS do 1. očka, a 1 KS do nasl. očka) 4x Potom spojíme do nasl. očka pevným okom, a odstrihneme. Koniec vlny zauzlíme a schováme.

Budeme pokračovať hnedou farbou, budeme háčkovať 1 KS do 8 očiek dookola až kým noha nedosiahne výšku 9 cm (aj s topánkou). Potom uháčkujeme 1 PO do nasl. očka a ukončíme.

Druhú nohu uháčkujeme rovnakým spôsobom a potom si ich prišijeme ku telu.

ŠÁL:

Uháčkujeme si retiazku z 52 očiek. Uháčkujeme si 1 bobuľku (2x nahodený puff stitch) do 2. očka od háčika. Nasledujúce očko prekočíme a do ďalšieho uháčkujeme znovu 1 bobuľku. Takto budeme pokračovať až na koniec radu.

Na konci ukončíme, odstrihneme a oba konce vĺn si zviažeme.

Rudolfa máme hotového, môžeme ho teraz prišiť na veniec a nakoniec si uháčkujeme retiazku na zavesenie.

Nájdeme si stred venca, nahodíme si vlnu a uháčkujeme retiazku takú dlhú akú chceme. Potom ju v strede ohneme a uháčkujeme 1 PO do toho istého očka, z ktorého sme vychádzali. Odstrihneme, oba konce zviažeme a schováme.

A veniec je hotový !

Môžme si ho ešte ľubovoľne dozdobiť.

Videonávod:

Tento web k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštevnosti používa súbory cookie. Používaním tohto webu s ním súhlasíte. viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť