Ostatné

Háčkovaná záložka – žabka

Materiál:

100 % bavlnená priadza
Háčik 2,5 mm
korálky
ihla na vlnu, nožnice
materiál na výplň vankúšov

Postup:

Začneme od hlavičky. Na začiatku každého radu si prvý stĺpik v rade vždy označíme značkou, aby sme vedeli kde nám začína nový rad.

RAD 1: Do magického kruhu uháčkujeme 6 KS, zatiahneme kruh.

RAD 2: 2 KS do každého očka. (12 stĺpikov)

RAD 3: (2 KS, 1 KS) 6x (18)

RAD 4: (2 KS, 1 KS do 2) 6x (24)

RAD 5: (2 KS, 1 KS do 3) 6x (30)

RAD 6-10: 1 KS do všetkých očiek (30)

RAD 11: (Zháčkujeme 2 očká do 1 KS, 1 KS do 3 očiek) 6x (24)

RAD 12: 1 KS do všetkých očiek (24)

RAD 13: (Zháčkujeme 2 očká do 1 KS, 1 KS do 2 očiek) 6x (18)

RAD 14: (Zháčkujeme 2 očká do 1 KS, 1 KS do 1 očka) 6x (12)

RAD 15: 1 KS do všetkých očiek. (12)

RAD 16: Budeme pracovať do očiek na prednej a zadnej strane radu súčasne. Uháčkujeme si 1 KS do nasl. 5 očiek (súčasne na prednej a zadnej strane) (5 stĺpikov)

Odteraz už pracujeme v radoch, takže značku už nebudeme potrebovať. Na konci každého radu uháčkujeme 1 RO a otočíme prácu.

RAD 17: 2 KS do 1. očka, 1 KS do 3, 2 KS do posledného očka. (7)

RAD 18: 2 KS do 1. očka, 1 KS do 5 očiek, 2 KS do posledného očka. (9)

RAD 19: 2 KS do 1. očka, 1 KS do 7, 2 KS do posledného očka. (11)

RAD 20: 1 KS do všetkých očiek (11)

Opakujeme rad 20 až kým záložka nebude dostatočne dlhá.

Moja záložka meria 21 cm ( bez hlavy).

Posledný rad s nožičkami: Prvé očko preskočíme, potom uháčkujeme 1 KS do 3 očiek. Teraz uháčkujeme 5 RO, a 1 PDS do 3. očka od háčika. Potom 1 PO do toho istého očka. Potom uháčkujeme 3 RO, 1 DS do 3. očka od háčika a 1 PO do toho istého očka. Ešte 1 PO uháčkujeme do nasl. priestoru z ktorého sme vychádzali tromi RO. Potom uháčkujeme znovu 3 RO, 1 PDS do 3. očka od háčika a 1 PO do toho istého očka. Ešte 1 PO do nasl. priestoru. Potom uháčkujeme 1 PO do nasl. 2 RO a prvá nôžka je hotová.

Uháčkujeme 1 KS do toho istého očka, z ktorého nám vychádza prvá nôžka.

Pokračujeme 1 KS do 3 očiek. A teraz zopakujeme postup ako sme háčkovali prvú nožičku.

Potom 1 KS do toho istého očka, 1 KS do 2 očiek a 1 PO do posledného očka.

Odstrihneme a ukončíme.

Oči:

Zelený krúžok:

Do magického kruhu uháčkujeme 6 PDS, zatiahneme kruh a spojíme do 1. PDS pevným okom.

RAD 2: 1 RO, 2 PDS do 1. očka, 2 PDS do všetkých očiek. (12) Spojíme do 1. PDS pevným okom a môžeme odstrihnúť vlnu a ukončiť.

Biely krúžok:

Do magického kruhu uháčkujeme 6 KS, zatiahneme kruh a spojíme do 1. KS pevným okom.

RAD 2: 1 RO, 2 KS do 1. očka, 2 KS do všetkých očiek. (12) Spojíme do 1. KS pevným okom a môžeme odstrihnúť vlnu a ukončiť.

Do stredu bieleho kruhu našijeme korálku alebo vyšijeme čiernou bavlnou malú bodku. Potom biely kruh našijeme na zelený tak aby bolo dookola vidno zelený okraj.

Oči našijeme na hlavu žabky a nakoniec si vyšijeme ústa.

Záložka je hotová 🙂

Videonávod:

Písaný návod na záložku myšičku nájdete v mojom Sashe obchodíku: sashe.sk/domicrochet

Tento web k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštevnosti používa súbory cookie. Používaním tohto webu s ním súhlasíte. viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť