Ostatné

Háčkované rúško

Materiál:

100 % bavlna Camilla
Háčik 3,5 mm
Bavlnená látka na podšitie
Nožnice, ihla

Postup:

1.RAD: uháčkujeme si retiazku z 12 očiek, do 3. očka od háčika si uháčkujeme 1 PDS. Pokračujeme jedným polodlhým stĺpikom do 9 očiek. (10 PDS)

2. RAD: uháčkujeme 1 RO a otočíme prácu. Budeme háčkovať 1 PDS do všetkých 10 očiek. (10 PDS)

3.-5. RAD: opakujeme rad číslo 2.

6. RAD: začneme s pridávaním očiek – uháčkujeme 1 RO a otočíme prácu. 2 PDS do prvých 2 očiek, potom budeme pokračovať 1 PDS do 6 očiek a opäť 2 PDS do posledných 2 očiek. (14 PDS)

7. RAD: 1 RO, otočíme, budeme háčkovať 1 polodlhý stĺpik do všetkých 14 očiek.

8. RAD: 1 RO, otočíme prácu. Zase budeme pridávať očká. 2 PDS do prvých 2 očiek, potom 1 PDS do 10 očiek, 2 PDS do posledných 2 očiek. (18 PDS)

9. RAD: 1 RO, otočíme prácu, budeme háčkovať 1 PDS do všetkých 18 očiek.

10. RAD: 1 RO, otočíme prácu. 2 PDS do prvých 2 očiek, potom 1 PDS do 14 očiek, 2 PDS do posledných 2 očiek. (22 PDS)

11. RAD: 1 RO, otočíme. 1 PDS do 22 očiek.

12. RAD: 1 RO, otočíme, 2 PDS do prvých 2 očiek, potom 1 PDS do 18 očiek, 2 PDS do posledných 2 očiek. (26 PDS)

13. RAD: 1 RO, otočíme, 1 PDS do 26.

14. RAD: 1 RO, otočíme. 2 PDS len do prvého očka, potom 1 PDS do 10 očiek, 2 PDS do 4 očiek, 1 PDS do 10, 2 PDS do posledného očka. (32 PDS)

15. RAD: 1 RO, otočíme, 1 PDS do všetkých očiek. (32)

16. RAD: 1 RO, otočíme, zháčkujeme prvé 2 očká do jedného krátkeho stĺpiku. 1 KS do nasledujúceho očka. Potom 1 PDS do 7 očiek, a znovu budeme pridávať očká – (2 PDS do nasl. očka, 1 PDS do ďalšieho očka) 6x, potom 1 PDS do 7 očiek, 1 KS, a posledné 2 očká zháčkujeme do jedného krátkeho stĺpiku.

17. RAD: 1 RO, otočíme, 1 KS do prvých 3 očiek, pokračujeme jedným polodlhým stĺpikom až na koniec a na konci si uháčkujeme 1 KS do posledných 3 očiek.

18. RAD: 1 RO, otočíme, 1 KS do všetkých očiek. Odstrihneme a ukončíme.

Máme uháčkovanú 1. polovicu rúška. Rovnakým spôsobom si uháčkujeme aj druhú. Takto uháčkovaný 1. diel si obkreslíme na papier aby sme mali predlohu na strihanie látky.

Potom si obe polovice zošijeme, a zašijeme si aj predposledné rady k sebe, aby sa vrch a spodok rúška spojil a rúško bolo pekne rovné.

Potom si celé rúško obháčkujeme krátkymi stĺpikmi a z rohových očiek uháčkujeme retiazku z 25 očiek (počet očiek sa môže líšíť, treba si to vyskúšať).

Rúško je hotové, teraz si ho podšijeme bavlnenou látkou aby spĺňalo svoju funkciu. 🙂

Videonávod:

Tento web k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštevnosti používa súbory cookie. Používaním tohto webu s ním súhlasíte. viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť