Veľká Noc

Veľkonočný baranček

Materiál:

Himalaya Dolphin Baby (biela), Red heart Lisa (hnedá)

Háčik 6,0 mm, 4,0 mm

Oči, stužka, nožnice, ihla na vlnu, materiál na výplň.

Veľkosť:

Dĺžka barančeka je 22 cm.

Postup:

Začneme bielou vlnou Himalaya a háčikom 6,0 mm.

Uháčkujeme najprv telo barančeka.

Začneme magickým kruhom,

1.RAD: uháčkujeme 1 RO, 6 PS do kruhu, zatiahneme kruh. Spojíme do 1. PS pevným okom.

2.RAD: uháčkujeme 1 RO, 2 PS do každého PS. (12) Spojíme do 1. PS pevným okom.

3. RAD: uháčkujeme 1 RO, 2 PS do prvého PS, 1 PS do 10 PS, 2 PS do posledného PS. (14)

– 8. RAD: uháčkujeme 1 RO, 1 PS do všetkých PS dookola. (14). Spojíme.

9. RAD: uháčkujeme 1 RO, (zháčkujeme 2 PS do 1 PS, potom uháčkujeme 1 PS do 5 PS)2x. Na konci spojíme do 1. PS pevným okom. (12)

10.-11. RAD: 1 RO, 1 PS do všetkých PS dookola. (12)

Teraz budeme pracovať len v polovici kruhu:

12. RAD: 1 RO, 6 PS. 1 RO, otočíme

13. RAD: (zháčkujeme 2 PS do 1 PS )3x, 1 RO, otočíme.

14. RAD: 1 PS do 3. 1 RO, otočíme.

15. RAD: zháčkujeme 3 PS do 1 PS. Celý obvod teraz obháčkujeme 1 PS do medzier medzi jednotlivými bobuľkami. Odstrihneme a ukončíme Telo barančeka vyplníme.

Hlava:

Začneme hnedou farbou vlnou Red heart Lisa a háčikom 4,0 mm.

Začneme magickým kruhom.

1.RAD: uháčkujeme 1 RO, a 8 KS do kruhu. Zatiahneme kruh. Nebudeme spájať do 1. KS pevným okom ale budeme rovno pokračovať do 1. KS druhým radom.

2.-3.RAD: uháčkujeme 1 KS do 1. očka a tento prvý KS si označíme. /To budeme robiť na začiatku každého radu, vždy si prvý krátky stĺpik označíme aby sme vedeli kde nám začína nový rad./
Potom budeme pokračovať, 1 KS budeme háčkovať do každého očka. (8)

4.RAD: budeme háčkovať 2 KS do 1. očka a 1 KS do nasl. očka. Opakujeme na koniec radu.

5. RAD: 1 KS do všetkých očiek dookola.

6. RAD: 2 KS do 1. očka, 1 KS do 2 očiek. Opakujeme na koniec radu.

7. RAD: 1 KS do všetkých očiek dookola.

8. RAD: (2 KS, 1 KS do 3) 4x.

9. RAD: (2 KS, 1 KS do 4) 4x

10. RAD: 1 KS do všetkých očiek dookola.

11. RAD: (2 KS, 1 KS do 5) 4x

12. RAD: 1 KS do všetkých očiek dookola.

13. RAD: (2 KS, 1 KS do 6) 4x

14. RAD: 1 KS do všetkých očiek dookola. na konci 1 PO do nasl. očka. Odstrihneme a ukončíme.

Teraz si uháčkujeme bielu časť hlavičky, vlnou Himalaya a háčikom 6,0 mm.

Uháčkujeme si 5 PS do magického kruhu. Zatiahneme kruh a spojíme. Uháčkujeme 1 RO, a v druhom rade budeme háčkovať 2 PS do každého PS (10). Spojíme. V treťom rade budeme striedať 2 PS a 1 PS. (15) Spojíme a ukončíme.

Teraz si obe časti hlavičky zašijeme. Vyplníme najprv hnedú časť a potom doplníme materiál aj do bielej časti. Prilepíme alebo vyšijeme oči.

Uši:

Začneme hnedou vlnou red heart lisa a háčikom 4 mm. Začneme magickým kruhom.

RAD 1 : uháčkujeme 1 RO a 6 KS do kruhu. Zatiahneme kruh a spojíme do 1. KS pevným okom.

RAD 2: uháčkujeme 1 RO, 2 KS do 1. očka, 2 KS do všetkých očiek dookola. Spojíme.

RAD 3- 5: uháčkujeme 1 RO, 1 KS do všetkých očiek. Na konci radov spojíme.

RAD 6: uháčkujeme 1 RO, prvé 2 očká zháčkujeme do 1 KS, 1 KS do nasl. očka. Takto to budeme opakovať až na koniec radu. Spojíme.

Odstrihneme a ukončíme. Rovnakým spôsobom si uháčkujeme aj druhé uško. Ušká prišijeme ku hlavičke.

Potom bielu časť hlavičky v zadnej časti prišijeme ku chrbátiku barančeka. V prednej časti si ohneme časť trupu barančeka pod hlavičku a vtlačíme ju dovnútra trupu. Zvyšné očká prišijeme ku hlavičke v jej prednej časti. Nakoniec hlavičku prišijeme ešte ku chrbátiku aby nepadala. Vlnu si necháme na chrbátiku a nakoniec budeme upravovať aj ten, môžte to urobiť teraz alebo až po prišití nožičiek. Posledný rad s bobuľkami budeme prišívať so štvrtým radom od hlavičky. 2 rady, ktoré sú medzi týmito radmi vtlačíme dovnútra. Tým sa nám chrbátik trochu zdvihne.

Nohy:

Začneme magickým kruhom

1.RAD: 1 RO, 3 PS do kruhu. Zatiahneme kruh a spojíme do 1. PS pevným okom.

2.-6. RAD: 1 RO, 1 PS do všetkých PS. Spojíme.

Odstrihneme a vlnou prišijeme ku telu barančeka. Vyformujeme ohnutý tvar a podopreme hruď barančeka.

Takto si uháčkujeme 2 predné nožičky, a zadná nožička bude len jedna, keďže baranček bude len na dekoračné účely a 4.nôžku vlastne nevidno lebo na nej leží 🙂 A tá zadná nožička sa bude háčkovať rovnako ako predné len bude o 1 rad kratšia. Čiže bude mať len 5 radov.

Baranček je hotový, už len vyformujeme tváričku- vtlačíme prednú špicatú časť dovnútra a hornú časť s dolnou časťou poprešívame ružovou vlnou tak aby vznikol noštek. Hotovo 🙂

Videonávod tu:

Tento web k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštevnosti používa súbory cookie. Používaním tohto webu s ním súhlasíte. viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť