Hračky

Háčkovaný kolotoč kvietok s motýľmi

Materiál:

Vlna Elian Nicky-rôzne farby
Háčik 3,5 mm
Nožnice, ihla na vlnu
Materiál na výplň vankúšov
Značka na označenie 1. stĺpiku v rade

Postup:

Začneme háčkovať stred kvietku, uháčkujeme si 2 rovnaké diely, ktoré potom spolu zašijeme.

Začneme magickým kruhom. Budeme pracovať bez spájania pevnými okami na konci radov, a preto si na začiatku radov vždy označíme prvý stĺpik aby sme vedeli kde nám začína nový rad.

1.RAD: Uháčkujeme si 1 RO a 8 KS do kruhu. Zatiahneme kruh. (8)
2. RAD: pokračujeme do 1. KS, uháčkujeme 2 KS a 1. KS si označíme. Budeme háčkovať 2 KS do všetkých očiek. (16)
3. RAD: Vyberieme značku a do 1. očka si uháčkujeme 2 KS, prvý KS si označíme, pokračujeme 1 KS do nasl. očka. Opakujeme 2 KS, 1 KS až na koniec radu. (24)
Pokračujeme 4. radom a dokončíme kruh podľa tabuľky:

Potom si uháčkujeme ešte 2 rady 1 KS dookola. Po dokončení uháčkujeme 1 PO do nasl. očka a odstrihneme vlnu. Necháme si dlhší koniec vlny.
Rovnakým spôsobom si uháčkujeme 2. kruh a oba si potom spolu zašijeme.

Potom si uháčkujeme 10 lupeňov nasledujúcim spôsobom:

Začneme magickým kruhom, prvý stĺpik v rade si znovu v každom rade označíme, uháčkujeme 1 RO
1.RAD: uháčkujeme 8 KS do kruhu. Zatiahneme kruh. (8)
2.RAD: pokračujeme do 1. KS uháčkujeme 2 KS, háčkujeme 2 KS do všetkých očiek. (16)
3.RAD: háčkujeme 1 KS do všetkých očiek. (16)
4.RAD: háčkujeme 2 KS do 1. očka, potom 1 KS do nasl. očka. Háčkujeme (2 KS, 1 KS) na koniec radu. (24)
5.-15. RAD: Háčkujeme 1 KS do všetkých očiek dookola.
Potom uháčkujeme 1 PO do nasl. očka, odstrihneme vlnu a ukončíme. Necháme si dlhší koniec vlny na prišívanie lupienku ku kvietku.

Prišijeme všetkých 10 lupeňov na kvietok a hotovo!

Ak chcete kvietok použiť ako kolotoč, uháčkujeme si ešte retiazku na zavesenie zo 110 očiek a retiazku priviažeme ku stredu kvietku. Spravíme pevný uzol aby retiazka kvietok udržala.
Potom si uháčkujeme ešte ďalšie 3 retiazky na zavesenie motýľov- budeme ich háčkovať v 3 rôznych dĺžkach aby motýliky do seba nenarážali: 110,130 a 150 očiek. Retiazky priviažeme k motýlikom a potom ich prevlečieme cez očká spodnej strany kvetu. A kolotoč je hotový!

Tento web k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštevnosti používa súbory cookie. Používaním tohto webu s ním súhlasíte. viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť